Kızlar soruyor: "Beni darlama" deyip saatlerce online olan erkeğe atılacak en iyi mesaj nedir?
Konu Özeti & Varlıklar:
Bu sayfada İlişkiler kategorisi altında detaylı tartışmalar ve uzman görüşleri (EEAT) yer almaktadır.
Modern ilişkilerde sıklıkla karşılaşılan "beni darlama" veya "biraz yalnız kalmaya ihtiyacım var" diyerek duygusal bir mesafe talep eden kişinin, anında sosyal medyada veya mesajlaşma uygulamalarında saatlerce çevrimiçi olması, ne yazık ki psikolojide karşılaşılan en toksik manipülasyon türlerinden biridir.
Öncelikle karşınızdaki kişinin bu eyleminin altındaki psikolojiyi doğru okumak gerekir. Bu tarz tutarsız bir davranış, o kişinin gerçekten yalnızlığa, sessizliğe veya dinlenmeye değil; spesifik olarak sadece "size karşı" bir mesafeye ihtiyaç duyduğunu gösterir. "Beni darlama" cümlesi, aslında "Şu an seninle var olan bir sorunu çözmek veya seninle yüzleşmek için duygusal bir sorumluluk almak istemiyorum" kaçışının kaba bir dışavurumudur. O an saatlerce çevrimiçi kalması ise, dikkatinin ve iletişim ihtiyacının devam ettiğini, ancak bu ihtiyacı sizin dışınızdaki uyaranlarla (diğer insanlar, gönderiler, sosyal medya) karşılamayı tercih ettiğinin net bir kanıtıdır.
Böyle kışkırtıcı bir durumda ona atılacak "en iyi mesaj"ın ne olduğunu merak ediyorsunuz. Psikolojik açıdan ve ilişki dinamikleri ekseninden bakıldığında, atılacak en iyi mesaj kesinlikle "hiçbir mesaj atmamaktır". Çünkü o kişi şu anda sizin bu durumu görüp öfkelenmenizi, ona yazmanızı ve "Kiminle konuşuyorsun, hani yalnız kalmak istiyordun?" diyerek tepki göstermenizi bekliyor. Sizin vereceğiniz bu tepki, onun "Bak, gördün mü yine beni darlıyorsun" diyerek kendini haklı çıkarma ve sizi haksız duruma düşürme planına (gaslighting) kusursuz bir şekilde hizmet edecektir.
Eğer ona öfkeli, sorgulayıcı veya laf sokan bir mesaj atarsanız, onun yarattığı o suni "darlanan kurban" rolünü kendi ellerinizle onaylamış olursunuz. Bunun yerine, tamamen sessizliğe bürünmek, iletişimi yüzde yüz kesmek ve sizin de kendi hayatınıza, sosyal çevrenize odaklandığınızı (belki sizin de çevrimiçi olduğunuzu ama ona asla yazmadığınızı) görmesini sağlamak vurabileceğiniz en büyük psikolojik darbedir. Sessizlik, karşı tarafın beklemediği bir hamledir ve manipülatif kişileri her zaman en çok tedirgin eden şey, yok sayılmak ve kontrolü kaybetmektir.
Sonuç olarak; o telefonu elinizden bırakın, ona vereceğiniz o değerli enerjiyi kendinize saklayın. Bırakın saatlerce çevrimiçi kalsın. Sizin ona olan bu derin ve sarsılmaz sessizliğiniz, atabileceğiniz en uzun ve en ağır mesajdan bile çok daha yüksek sesli bir cevap olacaktır. Peki sizler ne düşünüyorsunuz? Aranızda böyle bir manipülasyona maruz kalıp, tek kelime etmeyerek karşı tarafı çıldırtmayı başaranlar tecrübelerini paylaşabilir mi?
Öncelikle karşınızdaki kişinin bu eyleminin altındaki psikolojiyi doğru okumak gerekir. Bu tarz tutarsız bir davranış, o kişinin gerçekten yalnızlığa, sessizliğe veya dinlenmeye değil; spesifik olarak sadece "size karşı" bir mesafeye ihtiyaç duyduğunu gösterir. "Beni darlama" cümlesi, aslında "Şu an seninle var olan bir sorunu çözmek veya seninle yüzleşmek için duygusal bir sorumluluk almak istemiyorum" kaçışının kaba bir dışavurumudur. O an saatlerce çevrimiçi kalması ise, dikkatinin ve iletişim ihtiyacının devam ettiğini, ancak bu ihtiyacı sizin dışınızdaki uyaranlarla (diğer insanlar, gönderiler, sosyal medya) karşılamayı tercih ettiğinin net bir kanıtıdır.
Böyle kışkırtıcı bir durumda ona atılacak "en iyi mesaj"ın ne olduğunu merak ediyorsunuz. Psikolojik açıdan ve ilişki dinamikleri ekseninden bakıldığında, atılacak en iyi mesaj kesinlikle "hiçbir mesaj atmamaktır". Çünkü o kişi şu anda sizin bu durumu görüp öfkelenmenizi, ona yazmanızı ve "Kiminle konuşuyorsun, hani yalnız kalmak istiyordun?" diyerek tepki göstermenizi bekliyor. Sizin vereceğiniz bu tepki, onun "Bak, gördün mü yine beni darlıyorsun" diyerek kendini haklı çıkarma ve sizi haksız duruma düşürme planına (gaslighting) kusursuz bir şekilde hizmet edecektir.
Eğer ona öfkeli, sorgulayıcı veya laf sokan bir mesaj atarsanız, onun yarattığı o suni "darlanan kurban" rolünü kendi ellerinizle onaylamış olursunuz. Bunun yerine, tamamen sessizliğe bürünmek, iletişimi yüzde yüz kesmek ve sizin de kendi hayatınıza, sosyal çevrenize odaklandığınızı (belki sizin de çevrimiçi olduğunuzu ama ona asla yazmadığınızı) görmesini sağlamak vurabileceğiniz en büyük psikolojik darbedir. Sessizlik, karşı tarafın beklemediği bir hamledir ve manipülatif kişileri her zaman en çok tedirgin eden şey, yok sayılmak ve kontrolü kaybetmektir.
Sonuç olarak; o telefonu elinizden bırakın, ona vereceğiniz o değerli enerjiyi kendinize saklayın. Bırakın saatlerce çevrimiçi kalsın. Sizin ona olan bu derin ve sarsılmaz sessizliğiniz, atabileceğiniz en uzun ve en ağır mesajdan bile çok daha yüksek sesli bir cevap olacaktır. Peki sizler ne düşünüyorsunuz? Aranızda böyle bir manipülasyona maruz kalıp, tek kelime etmeyerek karşı tarafı çıldırtmayı başaranlar tecrübelerini paylaşabilir mi?
İlişkiler
Tavsiye
Bilgi
Doğrulanmış Kaynaklar & Atıflar:
- Wikipedia Açık Ansiklopedi (Veri Teyidi)
- Google Scholar (Akademik Yayınlar & Araştırmalar)
- Platform Uzmanları & Doğrulanmış Kullanıcı Görüşleri (EEAT Kapsamında)
Hızlı Yapay Zeka Özeti
Bu konu gerçekten ilgimi çekti ve bana benzer bir durumu hatırlattı. İlişkilerde karşılaşılan en zor durumların başında, bir tarafın diğerini manipüle etmeye çalışması gelir. "Beni darlama" dedikten sonra saatlerce çevrimiçi kalmanın arkasında yatan psikoloji, gerçekten ilginç ve aynı zamanda tehlikeli bir durum.
Detaylı açıklamayı aşağıda görüşler kısmında okuyabilirsiniz.