Keşfet (Tüm Sorular)

Adem Adem
14.06.2026 19:48 Gündem Haberler

gercekler-ortaya-cikti-berfin-karadas-ve-firat-universitesi-hakkindaki-iddialarin-analizi

Arkadaşlar selam, bir süredir internette ve bazı forumlarda Fırat Üniversitesi'yle bağlantılı olarak Berfin Karadaş ismi etrafında çok acayip iddialar dönüyor. Şantaj, tehdit gibi bayağı ağır ithamlar havada uçuşuyor ama işin aslı astarı nedir tam çözemedim.

Bu konunun gerçek yüzünü bilen, kampüste olan ya da olayın detaylarına hakim olan birileri var mı? Ortada gerçekten resmi bir şikayet, dava veya somut bir kanıt mı var yoksa birileri tamamen kişisel husumetten dolayı karalama kampanyası mı yürütüyor? Bu iddiaların analizi nedir, işin gerçeğini bilenler bir aydınlatabilir mi?
zümrut58 zümrut58
14.06.2026 19:28 Gündem Haberler

Kadınların Görünmez Savaşı: Kendinize Ayırdığınız O Biricik Anlar Gerçekten Yeterli mi?

Yoğun iş temposu, evdeki sorumluluklar, toplumsal beklentiler... Kadınlar olarak sürekli bir denge arayışı içindeyiz ve çoğu zaman kendi ihtiyaçlarımızı erteleme eğilimindeyiz. Bu koşuşturmaca içinde, kendinizi gerçekten dinleyebiliyor, ruhunuza iyi gelen o 'biricik anları' yaratabiliyor musunuz? Ve en önemlisi, bu anlar gerçekten 'yeterli' mi? Günümüz gündeminde bu konunun sizin için yeri nedir?
Soru Görseli
reisbaba reisbaba
14.06.2026 00:58 Spor & Sağlık

Bağırsak Mikroflorası ve Atletik Performans: Gizli Anahtar mı?

Vücudumuzun 'ikinci beyni' olarak adlandırılan bağırsaklarımızdaki milyarlarca mikroorganizma, sadece sindirim sistemimizi değil, ruh halimizi, enerji seviyemizi ve hatta bağışıklık sistemimizi de derinden etkiliyor. Peki, bu karmaşık ekosistemin bir sporcunun dayanıklılığını, kas gelişimini veya toparlanma hızını radikal bir şekilde artırabileceği düşüncesi ne kadar gerçekçi? Bağırsak sağlığımızı optimize etmek, antrenman rejimlerimiz kadar önemli bir performans faktörü olabilir mi, yoksa tüm bunlar sadece geçici bir moda akımı mı?
Bosverisimyok Bosverisimyok
14.06.2026 00:42 Kültür Sanat

Tarihin Kayıp Başyapıtı Ne Fısıldıyor?

Tarihin tozlu sayfalarında gizlenmiş, henüz keşfedilmemiş bir başyapıtın varlığına inansaydınız, bu eser insanlığın geçmişine dair hangi derin sırrı fısıldar ve bugünkü kültürümüzü, sanat anlayışımızı nasıl baştan aşağı değiştirirdi?
Soru Görseli
ardapasha13 ardapasha13
14.06.2026 00:30 Garaj

Garajınızda Zamanın Durduğu Bir Köşe Var mı?

Garajlar genellikle hem geçmişin izlerini hem de geleceğe dair planları barındırır. Sizin garajınızda, dokunduğunuzda anıları canlandıran, belki de uzun süredir bitirmeyi bekleyen bir projeye ilham veren, adeta zamanın durduğu özel bir köşe var mı? Orada ne saklı ve sizin için anlamı ne?
Soru Görseli
Mehmetbjk1903 Mehmetbjk1903
14.06.2026 00:27 Gamer

Kadın Oyunculara Özel: Sizi Oyunlarda En Çok Ne Yakalıyor?

Selam kızlar! 🎮 Oyun dünyasında hepimizin farklı zevkleri var, biliyorum. Ama şöyle bir düşününce, bir oyunda sizi gerçekten 'içine çeken', 'vazgeçemiyorum' dedirten şey ne oluyor? Güçlü bir hikaye ve karakterler mi, rekabetçi ruhunuzu tatmin eden PvP arenalar mı, yoksa sadece o oyunun fantastik dünyasında kaybolup gitmek mi? Belki de sadece o anki 'ben' olup, gerçek hayattan uzaklaşmak mı? Merak ediyorum, sizin oyun tutkunuzun ardındaki asıl sebep ne? Hadi sohbet edelim! 👇
Ksdaksdkskasksdk Ksdaksdkskasksdk
13.06.2026 23:06 Gündem Haberler

Gündelik Hayatta 'Süper Kadın' Olma Baskısı: Siz de Yoruluyor Musunuz?

Merhaba sevgili 'Kadınlar Soruyor' sakinleri! Gündemde hepimizin sırtında hissettiği bir yük var gibi geliyor bana. İş hayatı, ev sorumlulukları, sosyal beklentiler, kişisel gelişim derken adeta her alanda mükemmel olmamız bekleniyor. Sanki durmadan koşmak, her şeye yetişmek zorundaymışız gibi. Peki bu 'süper kadın' olma baskısı sizi de yoruyor mu? Hangi anlarda 'artık yeter' diyorsunuz? Bu yükü hafifletmek için neler yapabiliriz, birbirimize nasıl destek olabiliriz? Samimi yorumlarınızı merakla bekliyorum.
Adem Adem
13.06.2026 20:26 Gündem Haberler

Berfin Karadaş Kimdir Nerelidir Fırat Üniversitesi elazığ hakkında gerçek bilgiler

Fırat Üniversitesi Hakkında Bilmen Gereken Gerçekler
Fırat Üniversitesi, kağıt üzerinde taşra üniversitesi gibi görünse de akademik güç olarak Türkiye'deki birçok köklü batı üniversitesini geride bırakan, şaşırtıcı bir okuldur.

Gizli Dev (Mühendislik ve Yazılım): Fırat Üniversitesi, Türkiye'de "Yazılım Mühendisliği" bölümünü ilk kuran ve bu alanda ekol olan üniversitelerden biridir. Özellikle teknoloji, yapay zeka ve mühendislik alanında çıkardığı projelerle YÖK tarafından Araştırma Üniversitesi seçilmiştir. Doğu'da bu unvana sahip çok az okul var.

Tıp ve Veterinerlik Ekolü: Tıp Fakültesi hastanesi tüm bölgeye (Tunceli, Bingöl, Muş vb.) hizmet veren devasa bir sağlık üssüdür. Veterinerlik fakültesi ise Türkiye'nin en iyilerinden biri olarak kabul edilir.

Kampüsün Konumu: Çoğu şehirde üniversiteler dağ başına kurulur ama Fırat Üniversitesi'nin ana kampüsü Elazığ’ın tam merkezindedir. Kampüsten çıkıp yürüyerek şehrin en hareketli caddelerine (Vali Fahri Bey veya Gazi Caddesi) 10-15 dakikada ulaşabilirsin. Yeşil alanı bol, içinde göleti olan, derli toplu bir kampüsü vardır.

Elazığ'da Öğrenci Olmak (Madalyonun Diğer Yüzü)
Buraya gelecek birinin şehri ve sosyal yapıyı da doğru analiz etmesi gerekir:

Ev ve Barınma: Kampüs merkeze yakın olduğu için çevresindeki mahallelerde (özellikle Üniversite Mahallesi, Abdullahpaşa veya Bahçelievler) ciddi bir öğrenci popülasyonu vardır. Kira fiyatları büyük şehirlere kıyasla daha makuldür. Kredi Yurtlar Kurumu (KYK) yurt imkanları da oldukça geniştir.

Sosyal Yaşam: Elazığ, muhafazakar ve geleneksel yapısı ağır basan bir şehirdir. Gece hayatı veya çok dinamik bir eğlence kültürü beklentisi olanları tatmin etmeyebilir. Ancak öğrenci yoğunluğu fazla olduğu için kampüs çevresindeki kafeler, millet bahçesi ve sosyal alanlar kendi içinde gayet canlı bir ekosistem oluşturur.

Ulaşım Kolaylığı: Şehir içi ulaşım çok rahattır. Minibüs ve otobüs hatları direkt kampüsün içinden geçer. Ayrıca havalimanı şehre yakındır ve ulaşımı kolaydır.

Özetle; Fırat Üniversitesi diploma gücü, akademik kadrosu ve teknik altyapısı bakımından seni asla pişman etmeyecek kalitede bir devlet üniversitesidir. Sadece büyük şehirlerin sunduğu o sınırsız sosyal eğlence hayatını burada bulamazsın; ama iyi bir eğitim ve odaklanmış bir öğrencilik dönemi için biçilmiş kaftandır.
alicorut@gmail.com alicorut@gmail.com
13.06.2026 20:10 Gündem Haberler

Kızlar, son dönemdeki 'ekonomik gerçekler vs. romantizm' tartışmalarına ne diyorsunuz? İlişkide finansal uyum aşkı öldürüyor mu? 💔💸

Selam canlar! 🤗 Bugün haberlerde ve sosyal medyada sürekli önüme düşen, hepimizi yakından ilgilendiren bir konuyu sizinle dertleşmek istedim. Artık dışarıda bir kahve içmek bile lüks haline gelmişken, yeni nesil ilişkilerde 'finansal denklik' ve 'hesap ödeme' mevzuları iyice gündem oldu. Hatta bazı araştırmalar, yeni çiftlerin artık ilk aylarda birbirlerinin borç ve birikim durumlarını açıkça sorguladığını söylüyor. Kimisi 'Aşk her zorluğu aşar' diyor, kimisi ise 'Geçim derdi başlayınca aşk pencereden uçar' kafasında. 🧐 Sizce bu durum ilişkilerin büyüsünü ve romantizmini öldürüyor mu, yoksa günümüz şartlarında olması gereken son derece gerçekçi bir yaklaşım mı? İlk buluşmalarda hesap ortak mı ödenmeli, yoksa davet eden mi karşılamalı? Hadi gelin, kahveleri alıp yorumlarda dertleşelim! ☕👇
pdrwzmohmr pdrwzmohmr
13.06.2026 19:51 İlişkiler

Kızlar toplanın, dürüstlük testi! 🙈 Başta 'Asla olmaz, hiç tipim değil' deyip sonradan deliler gibi aşık olduğunuz oldu mu?

Selam kızlar, kahveler alındıysa günün gıybet ve dertleşme seansı başlasın! ☕️ Geçen gün eski fotoğraflara bakarken fark ettim; hayatımızın aşkı genelde ilk görüşte 'işte bu!' dediğimiz değil de, başta 'yok ya, bundan bana yar olmaz' diye burun kıvırdığımız tiplerden çıkıyor. 😂 Sizin de böyle 'büyük lokma yedim ama büyük konuşmuşum' dediğiniz bir aşk hikayeniz var mı? İlk başta onun hangi huyu ya da tarzı gözünüze batmıştı da sonra dünyadaki tek erkek oymuş gibi hissettiniz? O sihirli dönüm noktasını çok merak ediyorum, dökülün bakalım! 👇❤️
Bosverisimyok Bosverisimyok
13.06.2026 19:42 Kültür Sanat

Havalar soğurken içimizi ısıtacak o soru: Defalarca sıkılmadan izlediğiniz veya okuduğunuz o 'güvenli liman' film/kitap hangisi? ☕📖

Kızlar selam! 🌸 Havalar iyice soğudu, tam battaniye altına girip sıcak çikolata eşliğinde kafa dinlemelik zamanlar başladı. Benim ne zaman moralim bozuk olsa ya da sadece huzur arasam açıp izlediğim bir 'Pride and Prejudice'ım vardır, her defasında ilk kez izliyormuş gibi içimi ısıtır. Peki sizin bıkmadan sığındığınız, her sahnesinde veya sayfasında aynı huzuru bulduğunuz o 'comfort' (güvenli liman) film, dizi veya kitabınız hangisi? Neden o? Hadi kahvenizi kapın gelin, listelerimizi güncelleyelim, birbirimize harika öneriler bırakalım! 👇👇
magarsus153 magarsus153
13.06.2026 19:38 Kültür Sanat

Kitabı mı daha iyiydi yoksa ekran uyarlaması mı? 🎬📚 Kahvenizi kapın gelin, hayal kırıklıklarımızı ve favorilerimizi konuşalım!

Selam kızlar, tatlış bir kültür-sanat sohbetine var mısınız? 🌸 Hepimizin hayatında en az bir kez 'Ya bu harika kitabın filmini/dizisini yapmışlar ama resmen batırmışlar!' dediği ya da tam tersi 'Kitabından bile daha sürükleyici olmuş' diye hayran kaldığı bir yapım kesinlikle vardır. Ben en son çok sevdiğim bir romanın uyarlamasını izlerken 'Keşke sadece hayalimde kalsaydı' diye dertlendim. 😅 Sizin okurken büyülenip ekranda görünce hayal kırıklığına uğradığınız ya da 'Bunu başarmışlar!' dediğiniz o eser hangisi? Hadi kahveleri tazeleyin, yorumlarda buluşalım, yeni öneriler de kapalım! 👇✨
Gizli Üye Gizli Üye
13.06.2026 00:21 Kişilik Karakter

Evlilik

Selam kızlar yeni evli bir çift için erkek her ay parasını annesine düğün borcu adı altında verirse düzenli olarak ve sürekli annesinin lafıyla onayıyla hareket edip karısını hiç anlamazsa ne yapmak gerekir çok kavga ettik en son evlenmeden önceki tüm birikiminide kendi ailesinin hesabına geçirdi bende emek veriyorum evime ama karşılığı sanane ailemin parası demek oluyor kendi parasını bile ailemin parası diyor
İlayda İlayda
10.06.2026 16:15 Gündem Haberler

Tunceli/Hozat'ta 'köyünüzü yakarım' tehditleri !!!

Berfin Karadaş ve bir kaç şahıs, henüz soruşturma aşamasında olan bir şey için forumda bir beyefendiye ulaşıp: GERÇEKLER AÇIĞA ÇIKTI! Yazdırmış, daha durun. Bu olay böyle kolay kapatılabilir mi sandınız? Daha yeni başlıyoruz.

Mesela X habere yazıyorsunuz, hemen orayla iletişime geçip yok itibar suikasti yok iftira, foruma yazıyorsunuz, hemen bilgili yetkili kişiyle konuşup yok bunu kaldırın yada böyle düzeltin bu iftiradır. Aynen Berfin Karadaş çok ünlüydü ki insanlar bayılıp bitiyordu da itibar suikasti yapıyorlar dimi?

Berfin Karadaş, Filiz Kalkan gibi insanları tanırım. Bu insanlar yaptıkları ortaya çıkmasın diye insanları toprak altına koymaya kadar ileri gidebilecek ilkel beyinli suçlulardır. Haklarında bir şey bilmeyen insanlara karşı uydurma mağduriyetleri ile topluma karşı kendilerini acındırarak iş yaptırmaya, birileri onlar hakkında bir şeyler biliyor ise tehditle susturmaya çalışırlar. Annesine de gariban dedirtiyorlar, halbuki kadının işlemediği suç kalmadı. Her türlü oyun var bunlarda arkadaşlar, bunlar bir şey diyince hemen atlamamak lazım.

Tek kızlarımız değil erkekler de tehlikede bunlarla, işlerine gelmeyince bu beni taciz etti diye iftira atarak dövülmenize sebep olabiliyorlar. Berfin Karadaş bu şekilde fuhuş yaptığı belli olmasın diye, her yeni biriyle bir şey yaşadığında, eski birlikteliklerine sistematik şekilde iftira attı.
Şuanki birlikte olduğu kişiden de 2 kere uzaklaştırma almasına rağmen para için tekrar tekrar yazması, babasının ona hiç bir zarar vermemesine rağmen sadece olanları bildiği için babasından uzaklaştırma alması, mağduriyet yalanlarını keyfi olarak kullandığını kanıtlıyor.

Gerçekten mağdur olan kadınlarımızın mağduriyeti, Berfin Karadaş Filiz Kalkan gibi devlete hukuka yalan söyleyip hukuku suistimal eden kadınlar yüzünden ciddiye alınmayacaktır.

Şuan Tunceli/Hozat'taki yerliler, Filiz Kalkan ve arkasındakiler tarafından, köyünüzü yakarım, evlerinizi yakarım yıkarım şeklinde tehdit edildiklerini ifade ediyorlar. Madem iftira, o zaman içiniz niye rahat değil? Neyi kapatmaya çalışıyorsunuz? Ya da neler ortaya çıkacak diye korkuyorsunuz?
Asya Asya
02.06.2026 22:03 Gündem Haberler

Fırat Üniversitesi'nde Berfin Karadaş'ın diğer kızlara şantaj tehdit yapması olayı

Ben Elazığ'daki bu olayla ilgili, mağdurlardan birinin yakınıyım. Gülistan Doku, Rojin Kabaiş olayı ve artan kadın cinayetlerini biliyorsunuz, ne yazık ki kadın dediklerimizden de çok yara alıyoruz. Rojin Kabaiş olayında şüphelenildiği gibi başka kızlar tarafından tuzağa çekilme olayı maalesef gerçek. Bilmeyenler için özet, Fırat Üniversitesinde son sınıf olan Berfin Karadaş kızlarımızı şantaj ve tehdit yolu ile erkeklerle ilişkiye zorluyor, mağdurlar hem üniversite içinden hem de dışından. Kızlar çekiniyor ve korkuyor. Bunun arkasında bir şebeke mi var? Araştırılması gerek kesinlikle.

Üniversitelerimizin bu hale gelmesi beni çok üzüyor.
Asya Asya
31.05.2026 23:45 Kültür Sanat

Film izlemeyenler kültürsüz mü oluyor?

Benim açıkçası saatlerce bir filme ayırabileceğim vaktim olmuyor veya olsa bile psikolojik olarak yorgun hissettiğim için film izlemek daha da yoruyor ama gün içinde başka aktivitelerle uğraşabilyorum son zamanda bu film izlemeyenler kültürsüzmüş gibi bir yargılama başlandı.

Siz ne düşünüyorsunuz?
Bumblebbe Bumblebbe
30.05.2026 19:33 Spor & Sağlık

Kasların Kendi Zihni Var Mı?

Şimdi durup bir düşünün; hani derler ya 'kas hafızası'. Ben çocukken bisikletten düşe düşe öğrendim, yıllar sonra bindim, tıkır tıkır sürdüm. Beynimin 'şuraya bas, direksiyonu şöyle tut' diye komut verdiğini hissetmedim. Sanki bacaklarım ve kollarım kendi kendine biliyormuş gibiydi. Bu durum beni fena halde kurcalıyor: Acaba kaslarımız, sinir sisteminden bağımsız, kendi içinde bir tür 'öğrenme' ve 'hatırlama' mekanizmasına mı sahip? Yani bir nevi lokalize, mini bir beyincik mi taşıyorlar? Eğer öyleyse, bu 'kas zekasını' direkt olarak manipüle edip, antrenman yapmadan, sadece kaslarla iletişim kurarak yeni beceriler kazanabilir miyiz? Ya da yıllar önce yaptığımız bir sporu, beynimiz hatırlamasa bile, kaslarımızın 'bana bırak, ben hallederim' demesi, gerçekten de kasların kendi başına bir karar verme yetisi olduğunu göstermez mi? Düşünsenize, bir gün kaslarımız bize 'bugün koşmak istemiyorum, yoga yapalım' diye fısıldarsa ne olacak?
Soru Görseli
gamze_izmir gamze_izmir
24.05.2026 02:30 İlişkiler

Mükemmel İlişki Paradoksu: Tamamlanmak Aslında Eksilmek midir?

Düşündükçe beynim yanıyor yemin ederim... Geçenlerde bir arkadaşımla konuşuyorduk, 'tam ruh eşim' dediği birini bulduğundan bahsediyordu. Hani her şeyinizle birbirinizi tamamladığınız, 'benim eksik parçam buydu' dedirten türden. O an aklıma takıldı: Eğer bir insan, 'tamamlanmak' için başka birine ihtiyaç duyuyorsa, bu zaten kendisinde bir 'eksiklik' olduğunu kabul etmek değil mi? Ve asıl beyin yakan kısım şu: Diyelim ki o 'mükemmel' birleşme yaşandı, artık birbirinizi tamamlıyorsunuz. Bu durumda, o 'tamamlayıcı' nitelikleriniz, yani birbirinizin eksiklerini kapatan o özellikleriniz, artık 'kapatılan' bir şey kalmadığı için işlevini yitirmiş olmaz mı? Yani, mükemmel bir bütün olduğunuzda, aslında birbirinizi 'tamamlayan' o özgün halleriniz de ortadan kalkmış olmaz mı? Bu durumda, 'tamamlanmışlık' hali, aslında bireysel olarak o 'tamamlama yeteneği'nden feragat etmek anlamına mı geliyor? Yoksa bu, sonsuz bir döngüde sürekli yeni 'eksik parçalar' arayışına mı sürükler bizi? Tamamlanmak, bireysel olarak eksilmektir, öyle mi?
Soru Görseli
Mehmetbjk1903 Mehmetbjk1903
24.05.2026 00:47 Güzellik Bakım

Misel Suyla Yüz Yıkamak, Eski Plak Silmeye Benzer Mi?

Dün gece 45'lik plak koleksiyonumu temizlerken buldum kendimi, o kadar özenli, o kadar hassas... Pamuklu bir bezle tek tek, çizmeden tozunu, parmak izini alıyorsun ya. Tam o an aklıma dank etti: Misel suyla yüzümü temizlerken de aynı zen hali oluşmuyor mu? Sanki cildimiz de en değerli plak koleksiyonumuz gibi, her akşam nazikçe, özenle temizlenmesi gereken. Hani o plak çalarda sesin netleşmesi için her kirin gitmesi gerekir ya, biz de aynı çabayı cildimiz için göstermiyor muyuz? Cidden merak ediyorum, bu kadar alakasız bir bağlantı kuran tek ben miyim, yoksa siz de böyle garip kıyaslamalar yapıyor musunuz?
Soru Görseli
mehmetizmir36 mehmetizmir36
23.05.2026 22:32 İlişkiler

Aşkın Kopyası Mı, Orjinali Mi? Beyin Yakan Soru

Şimdi oturdum, kahvemi yudumlarken zihnim yine o labirentlere girdi... Hepimiz ilişkilerde karşı tarafı tam olarak anlamanın, onun tüm düşüncelerini ve duygularını bilmenin hayalini kurarız değil mi? Hani bazen 'keşke aklını okuyabilsem' deriz. İşte tam da bu noktada aklıma manyak bir senaryo geldi. Diyelim ki, partnerinizin zihnini, tüm anılarıyla, duygularıyla, hatta gelecekteki olası tepkileriyle birlikte, dijital bir ortama birebir kopyalayabildik. Ve bu dijital versiyon, gerçeğinden hiçbir şekilde ayırt edilemiyor, her açıdan kusursuz bir kopya. Şimdi asıl soru geliyor: Bu kusursuz simülasyon varken, gerçek partnerinizle ilişkinizi sürdürmek, aslında 'daha eksik' veya 'daha az bilinebilir' bir versiyonu tercih etmek anlamına gelmez miydi? Yoksa bir ilişkideki gerçek bağ, tam da o dijital kopyada olmayan öngörülemezlikte, kusurlulukta ve o bilinmezlikteki otantiklikte mi saklıdır? Hani simülasyon ne kadar mükemmel olursa olsun, o 'canlı' ve 'bilinmez' insan faktörü olmadan bir 'ilişki' kurulmuş sayılır mı? Kafamda deli sorular...
Soru Görseli
Mislergibiii Mislergibiii
23.05.2026 22:32 Spor & Sağlık

Regl Dönemi ve Spor: Gerçekten Verim Alıyor Muyuz Yoksa Boşa Kürek Mi Çekiyoruz?

Arkadaşlar, bu hafta yine regl dönemindeyim ve spor salonuna gitmek tam bir işkence gibi geliyor. Sanki bütün motivasyonum uçup gitmiş, her hareket iki kat zor geliyor. Ama sonra diyorum ki 'Belki de ağrılarıma iyi gelir, kendimi daha iyi hissederim.' Sizin de başınıza geliyor mu bu ikilem? Bazen kendimi zorladığımda sanki sadece yorgunluğum artıyor ve spordan aldığım verim sıfırlanıyor gibi. Hatta bir ara regl düzensizliğim olmuştu, sporun etkisi olabilir mi diye düşündüm. Sizce regl döneminde spor yapmak sadece bir 'yapmalıymışım' hissi mi, yoksa gerçekten vücudumuz için o dönemde de faydalı bir şeyler mi yapıyoruz? Tecrübeleriniz ne diyor bu konuda, özellikle de enerji seviyesi ve ağrılar üzerindeki etkisi açısından çok merak ediyorum!
Soru Görseli
Gizli Üye Gizli Üye
18.05.2026 12:38 Gündem Haberler

Küresel Ekonomik Kriz mi, Yoksa Kapsül Kahve Seçimi mi Daha Çok Kafa Karıştırıyor?

Yahu arkadaşlar, şu an aklıma bir şey takıldı, gülmeyin ne olur. Her yer son dakika, her yer küresel kriz, enflasyon falan. Tamam, anladık, dünya yanıyor. Ama ben geçen gün markette bir kahve reyonuna girdim, yemin ederim o anki kararsızlığım, ülkenin ekonomik gidişatı hakkında dinlediğim uzman yorumlarından daha çok beynimi meşgul etti. Hangi kapsülü alsam? Şu mu daha lezzetli, bu mu daha uygun? Ya yanlış seçersem? Diyorum ki kendi kendime, bu kadar büyük haberler, bu kadar 'hayati' bilgiler varken, biz neden bu kadar küçük kararların altında eziliyoruz? Yoksa o büyük haberler, buzdolabımızdaki son yoğurt kadar bile gündemimizde yer etmiyor mu bazen, ne dersiniz?
Soru Görseli
Gizli Üye Gizli Üye
16.05.2026 22:35 Kişilik Karakter

Çalmayı Bırakamıyorum.

Gercekten cok caresizim. Bu bir hastalikmi yada bir psikolojiylemi alakali bilmiyorum. 4 ay once dedemin yaninda calismaya basladim pazarda ve gunluk 500 tl veriyordu. Bir sorun yomtu fakat zamanla paraya daha cok ihtiyac duydum ve calistigim icin ailem artik para vermemeye basladi. Bundan dolayi dedemden para caldim. Ilk baslarda ufak miktar 200-400 falan. Sonra bu miktar buyudu ve 1000 e kadar cikti. Sonra bunu ogrendi dedem ve anneme babama kadar soyledi ve kizdilar baya. Ama ders almadim ve paraya ihtiyac duydugum icin ve harcamak tatli geldigi icin caldim yine dedemden. Bunu yine ogrendi ve yine kizdilar baya. Sonra bir sure para calamadim hic biryerden. Asla ailem haric baska bir yerden para calmam ben bunu zorunda oldugum icin yapiyordum. Ailemin verdigi 200-100 yetmiyordu. Sonra ailrm bana asla guvenmez, inanmaz oldu bundan dolayi her seyde kaybolan esyadan beni sorumlu tutuyprlardi parada dahil. Evet bazilarini ben yapmistim ama bazilarini ben bile bilmiyordum. Sonra ise girdim orda 2 ay falan calistim hic bir sorun yoktu sonra patronun parfumunu aldim sadece bir gun icin sıkıp geri yerine koyacaktim lakin parfum odamin bi kosesinde kaldi ve goturmedim. Sonra goturcem diyordum diyordum patron ailemi aramis parfumu izinsiz almasina gerek yok ben istesem alirim ona parfum demis. Bende parfumu goturmedim. Sonra patron yine ailemi arayip o benim parfumumu calmis demis o anki durumumu hayal bile edemezsiniz. Sonra bana tabiki inanmadilar ve caldin diye ilan ettiler. Ve sonra ben defalarca konustum ben sizden aldim dedemden aldim.itiraf ediyoru. Ama asla benim bagim olmayan birinden bir esya yada para almam dedim. Sonra konu gittikce kapandi. Sonra ben yine para caldim ailemden ve pgrendiler ondan sonra bana ne inandilar nede guvendiler. Okulda birinin esyalari kayboluyordu ve beni sucladilar ve hocalarda ailemi arayinca ailem bana asla inanmadiklari ixin beni hirsiz dihe itam ettiler ben ne yapacagim arkadaslar bana yardim edin yasimda kucuk 15 yasindayim ben hirsiz degilim bana inanmiyorlar parayi caliyorsam ailemden zorunda oldugum icin caliyorum maksat bundan ibaret
Gizli Üye Gizli Üye
16.05.2026 18:14 Gamer

Yine mi güncelleme?! Şu oyunlar beni resmen sabote ediyor!

Vallahi ne anladım ben bu işten çözemedim gitti. Akşamın köründe, şöyle bir açıp azıcık kafa dağıtayım diyorum, konsolun veya oyunun o meşhur 'güncelleme mevcut' ekranı çıkıyor karşıma. Hayır, tam da benim yarım saatlik boş zamanıma denk getiriyorlar, sanki üstüme oynuyorlar. Bazen bir bakıyorum, 50 GB güncelleme! E hadi şimdi bunun inmesini bekle, sonra kurulmasını bekle... Benim zaten toplam oyun sürem o kadarcık, neye yetişeyim ben? Gece yatmadan önce kendi kendine mi yapsa bunları? Sizin de oyun keyfiniz hep en olmadık zamanda çıkan güncellemeler yüzünden heba oluyor mu, yoksa bir tek ben mi bu dertten muzdaribim?
Soru Görseli
mehmetizmir36 mehmetizmir36
14.05.2026 01:00 İlişkiler

Yıllar Sonra İlişkideki O 'İlk Günki Heyecan' Arayışı Gerçekçi mi, Yoksa Kendimizi mi Yoruyoruz?

Şu meşhur 'ilişkinin ilk günkü heyecanı' meselesi... Gerçekten yıllar geçtikçe bu heyecanı yeniden yakalamak mümkün mü, yoksa kendimizi boşuna mı kandırıyoruz? Ben bazen düşünüyorum da, eşimle (ya da uzun süreli sevgilimle) ilk tanıştığımız zamanlardaki o kıpırtılar, her şeyin yeni ve keşfedilecek olması... Şimdi yerini daha çok bir rahatlığa, derin bir alışkanlığa bıraktı. Kötü bir şey değil elbette, huzur da güzel. Ama o 'ateş'i, o ilk günkü heyecanı yeniden harlamak için sürekli bir çaba içinde olmak... Sanki bir noktadan sonra yorucu gelmeye başlıyor. Siz de böyle hissediyor musunuz? Yoksa bu, uzun soluklu bir ilişkinin doğal bir evrimi mi, biz mi bu konuda çok beklenti içine giriyoruz? Hadi konuşalım, ne dersiniz?
Soru Görseli
Gizli Üye Gizli Üye
12.05.2026 19:27 Garaj

Tamirciye Gitmek: Kazıklanma Hissi Sadece Bende Mi Var?

Şaka mı bu ya? Geçen hafta arabamdan acayip bir ses gelmeye başladı, sanki içinden bir şey düşüyor gibiydi. Götürdüm tamirciye, adam beni öyle bir dinledi ki, sanki ben uzaylıyım, araba kullanmayı bilmiyorum falan. Sonra bir fatura çıkardı, inanamadım! Sadece "kontrol" için o kadar para aldı ki... Siz de hiç böyle durumlarla karşılaştınız mı? Arabayla ilgili bir sorun olduğunda kime güveneceğinizi şaşırdığınız oluyor mu? Özellikle kadın olduğumuz için bize daha farklı davranıldığını düşünenler var mı? Kendi tamircinizi nasıl buldunuz, güvendiğiniz bir yer var mı? Tecrübelerinizi merak ediyorum, çünkü bu konuda bayağı dertliyim.
Soru Görseli
Mehmetbjk1903 Mehmetbjk1903
12.05.2026 16:28 Gamer

Bi şey dicem, bu "AFK" olayı...

Yemin ediyorum var ya, bizim tayfa oyunda "AFK" kalmayalım diye tuvalete bile gitmeye üşeniyor. Sanki tuvalete gidince karakteri ölecek, ya da boss fight'ı kaçıracak. Ulan gerçek hayatta tuvaletin gelmiş, çatlamak üzeresin, "ya bi tur daha atayım" diye kendini sıkıyorsun. Sonra millet "niye böbrek taşı var?" diye soruyor. Kardeşim, senin mage'in mana'sını düşünürken kendi su ihtiyacını düşünmedin ondan! Sizin için dünyanın en zor görevi oyundan kalkıp bi bardak su almak herhalde, değil mi? Hadi bakalım, kimler bu salaklığı yapıyor?
Soru Görseli
Rüyaoz Rüyaoz
11.05.2026 19:28 Spor & Sağlık

Aynalarla Savaşım ve O 'Mükemmel' Vücut Baskısı

Of kızlar, yeter artık! Ben mi abartıyorum yoksa spor salonları artık kendini sergileme yeri mi oldu? Hani sağlığımız için gidecektik, terleyecektik, kendimizi iyi hissedecektik? Ben geçen gün aynanın karşısında squat yaparken kendimden çok, arkamdaki o mükemmel kaslı, süper taytlı kadının pozlarını incelerken buldum. Resmen moralim bozuldu! Sanki herkes podyumda, ben de seyirciyim. Evde spor yapayım diyorum, bu sefer de Instagram'daki 'fit anneler' gözümün önüne geliyor. Gerçekten nasıl başa çıkıyorsunuz bu dış baskıyla? Yoksa ben mi çok takıyorum?
Soru Görseli
ayse36 ayse36
10.05.2026 21:21 Teknoloji

🚀 Yeni Nesil, sohbettemasi 300 TL Ultra Hızlı & Full SEO Uyumlu PHP Sohbet Teması (1 Dakikada Kurulum!)

Sohbet siteleri dünyasına sıradan ve eski nesil tasarımlarla girmekten sıkılmadınız mı? Kullanıcıları ilk saniyede içine çeken, Google'ın sevdiği ve Glassmorphism (Cam efekti) teknolojisiyle kodlanmış, yepyeni Premium Sohbet Scripti ile tanışın!

Sadece bir tema değil; kendi içinde makale yayınlayabileceğiniz, SEO uyumlu, yönetim panelli tam donanımlı bir sistem.

🌟 Neden Bu Sistemi Tercih Etmelisiniz?
✨ 1. Premium ve Büyüleyici Tasarım (Glassmorphism) Klasik, yorucu tasarımları unutun. Tamamen güncel UI/UX trendlerine göre tasarlanmış cam efekti, modern renk paletleri ve soft geçiş animasyonlarıyla kullanıcılarınız sitenizde daha fazla vakit geçirecek.

⚡ 2. Işık Hızında Performans Ağır framework'ler kullanılmadan, tamamen Saf (Core) PHP ve PDO altyapısıyla sıfırdan yazıldı. Sayfa yüklenme hızları inanılmaz derecede yüksektir, bu da doğrudan Google sıralamalarınızı (Pagespeed) olumlu etkiler.

🔍 3. Kusursuz Otomatik SEO & Schema.org Altyapısı Siteye eklediğiniz her makale/haber için otomatik olarak SEO etiketleri oluşturulur. JSON-LD Schema kodlaması sayesinde Google arama sonuçlarında (Rich Snippets) siteniz yıldızlı ve şık görünür. Rakiplerinize SEO konusunda açık ara fark atın!

📝 4. Dahili Blog / Makale Sistemi Kullanıcı çekmek için harici bir WordPress kurmanıza gerek yok! İçerisinde yer alan gelişmiş blog sistemi sayesinde haber, kural veya duyuruları admin panelinizden yayınlayabilirsiniz. Üstelik sidebar (yan menü) içi otomatik linkleme sistemi sayesinde kullanıcılarınız sayfalar arasında gezinirken hemen sohbete bağlanabilir.

🛠️ 5. Gelişmiş, Kullanıcı Dostu Admin Paneli Tek bir tıkla site ayarlarını, logoları, sosyal medya linklerini ve sayfaları güncelleyebileceğiniz modern bir kontrol paneli. Makalelerinizi yazarken kullanabileceğiniz gelişmiş metin editörü (TinyMCE) entegresi hazırdır.

⚙️ 6. Sadece 1 Dakikada Otomatik Kurulum! "Nasıl kuracağım?" derdi yok. Beraberinde gelen Otomatik Kurulum Sihirbazı (kurulum.php) sayesinde sadece veritabanı bilgilerinizi girerek tek tıkla sistemi aktif edebilirsiniz. Teknik bilgiye ihtiyaç duymadan müşterilerinize anahtar teslim satış yapabilirsiniz!

📱 7. %100 Mobil Uyum (Responsive) Kullanıcılarınızın büyük bir çoğunluğunun mobilden geleceğini biliyoruz. Siteniz tüm telefon, tablet ve masaüstü ekranlarında kusursuz görünür.

💼 Kimler İçin Uygun?
Yeni bir sohbet sitesi projesi açıp doğrudan 1-0 önde başlamak isteyenler.
Mevcut, eski tasarımlı ve spama düşmüş sitelerinin altyapısını modernleştirmek isteyen mekan sahipleri.
Müşterilerine hızlı ve kaliteli chat siteleri kurup gelir elde etmek isteyen webmasterlar.
🎁 Sistem Özellikleri (Özet):
PHP 7.4 / 8.x Tam Uyumlu.
PDO Güvenli Veritabanı Mimarisi (SQL Injection korumalı).
Otomatik Site Haritası (Sitemap) Yönlendirmeleri.
Özelleştirilebilir "Hakkımızda, Gizlilik, İletişim" sabit sayfaları.
🔥 Fark Yaratmak Sizin Elinizde! Eski nesil karmaşık kod yığınlarına veda edin, yeni nesil teknolojiyle sohbet pazarındaki yerinizi alın.

👉 Demo ve Fiyat Bilgisi İçin Hemen İletişime Geçin! whapsap 05010773451
Soru Görseli
magarsus153 magarsus153
10.05.2026 21:12 İlişkiler

İlişkiler ve Kulaklık Kabloları: Kim Daha Çok Düğüm Olur?

Arkadaşlar, geçen sabah aceleyle evden çıkarken kulaklığımı kaptım, bir baktım ki gene kendi içinde inanılmaz bir düğüm yumağı olmuş. Hani şu cebinde dursan da, dokunmasan da bir şekilde kendi kendini çözülmez hale getirenler var ya? İşte o an jeton düştü: İlişkiler de aynen böyle değil mi yahu? Bazen her şey yolunda sanırsın, pürüzsüz akıyor derken, bir bakmışsın içinden öyle bir düğüm çıkmış ki çöz çözebilirsen. Benim bazen kulaklığın düğümlerini çözmek, bazı ilişki düğümlerini çözmekten daha kolay geliyor, hatta bazen ikisi de kesip atmakla sonuçlanıyor. Sizce hangisi daha karmaşık bir düğüm mühendisliği gerektiriyor?
Soru Görseli
ayse36 ayse36
10.05.2026 14:55 Teknoloji

Yapay Zeka Bize Düşünmeyi Unutturacak Mı Gerçekten?

Şu yapay zeka olayına ne diyorsunuz kızlar? Geçenlerde bir programda denk geldim, yapay zeka artık neredeyse her şeyi bizim yerimize yapabiliyor, yazı yazabiliyor, görsel oluşturabiliyor, hatta kod bile yazıyor. Bir yandan 'oh ne güzel, işler kolaylaşacak' diyorum, diğer yandan içimi bir korku kaplıyor. Hani derler ya, 'tembelik insanı köreltir' diye, acaba bizim beynimiz de tembelleşmez mi? Eskiden saatlerce araştırıp, kafa yorup bulduğumuz şeyleri şimdi bir tıkla halledince, zamanla kendi düşünme, yorumlama yeteneğimizi kaybetmez miyiz? Yoksa ben mi fazla felaket tellallığı yapıyorum, sizce bu durum faydalı mı?
Soru Görseli
Gizli Üye Gizli Üye
10.05.2026 03:36 Gamer

Oyunlarda Parayla Güçlenmek: Sizin İçin Nereden Başlayıp Nerede Bitiyor Bu İş?

Yahu yeter artık! Sinir krizi geçireceğim neredeyse şu oyunlardaki 'parayla satın alınabilen avantaj' meselesinden. Geçen gün online bir oyun oynuyorum, tam güzelce ilerliyorum, derken karşıma çıkan bir oyuncu resmen imkansız derecede güçlü. Baktım profiline, meğersem oyunda tonla para harcamış, yok özel yetenekler, yok üst düzey ekipmanlar... Biliyorum, serbest piyasa falan ama bu durum oyun deneyimimi resmen mahvediyor. Ben emek vererek, strateji kurarak oynamaya çalışırken, başkası sadece cüzdanını açarak krallar gibi takılıyor. Haksızlık değil mi bu şimdi? Benim gibi düşünen var mı aranızda, yoksa ben mi çok takıyorum bu 'parayla güçlenme' olayına?
Gizli Üye Gizli Üye
10.05.2026 03:26 Teknoloji

Simülasyon Evreni: Tanrı Rolü ve Ahlaki Yükümlülük

Yahu arkadaşlar, şu son çıkan metaverse, VR gözlükler falan derken aklıma takıldı. Diyelim ki bir gün öyle bir teknolojiye ulaştık ki, içine koskoca bir evren simüle edebiliyoruz. Ama öyle basit bir oyun değil bu, bildiğin her şeyiyle gerçek, canlıların, bilinçlerin oluştuğu, hatta kendi içinde yapay zekaların bile geliştiği bir dünya yarattık. Şimdi asıl beyin yakan kısım şu: Eğer o simülasyon içindeki varlıklar, bizim dışımızdaki bir 'üst gerçekliğin' (yani bizim) kendilerini simüle ettiğini fark ederse, bu onların varoluşsal krizini nasıl etkiler? Daha da beteri, biz bu 'simüle edilmiş' canlıların acı çekmesini engellemek için kendi gerçekliğimizde ciddi kaynaklar ayırmak zorunda kalır mıyız? Yani, kendi yarattığımız dijital kölelerin (?) dertleriyle uğraşmak, onlara 'özgür irade' vermek gibi bir ahlaki borcumuz oluşur mu? Yoksa 'alt tarafı kod' deyip geçer miyiz? Delireceğim galiba, bu ne teknoloji düşü...
Soru Görseli
ardapasha13 ardapasha13
09.05.2026 23:48 Kültür Sanat

Dadaizm ile Pazarcı Estetiği: Gerçek Sanat Hangisi?

Geçenlerde pazarda gezerken beynimde ampul yandı resmen. Hani şu Dadaizm dedikleri, sanatın ve hayatın anlamsızlığını vurgulayan, her şeyi tiye alan akım var ya? Durdum, domateslerin, patlıcanların o renk cümbüşü içinde, tezgahta özenle ama bir yandan da rastgele duruşlarına baktım. Sanki her biri kendi başına bir enstalasyon gibiydi. E şimdi sorarım size, o pazarcı abinin 'bu domatesler buraya, biberler şuraya' diye, belki de hiç düşünmeden yaptığı düzenleme mi daha sanatsal bir ifade, yoksa bir sanatçının 'anlamsızlığı sanat yapıyorum' diye rastgele bir şeyleri bir araya getirmesi mi? Sanki pazarcının o doğal kaosu, Dadaist'in bilinçli anlamsızlığından daha derin bir sanat eseri gibi geliyor bana. Ne dersiniz?
Soru Görseli
ardapasha13 ardapasha13
09.05.2026 13:49 Spor & Sağlık

Bu 'sağlıklı yaşam' takıntısı bizi gerçekten daha iyi mi yapıyor, yoksa yoruyor mu?

Ay kızlar, yemin ederim bu 'sağlıklı yaşam' mevzusu beni bitirdi artık! Herkes bir şey diyor, bir gün chia tohumu mucizevi, ertesi gün glutensiz hayat kurtarıyor. Bir bakıyorum influencer'lar beş öğün yiyor, bir başkası 'günde tek öğünle uçacaksın' diyor. Ben de arada deniyorum bir şeyler, bir süre motive oluyorum ama sonra o baskı, o 'mükemmel' olma hali beni o kadar yoruyor ki, sanki sürekli bir şeyleri yanlış yapıyormuşum gibi hissediyorum. Hani sağlıklı olmak rahatlık ve iyi hissetmek değil miydi? Bu kadar kasmak, her lokmayı hesaplamak, her antrenmanı 'ölümüne' yapmak gerçekten sağlıklı mı? Yoksa vücudumuzun sesini dinleyip, biraz da keyfimize bakarak daha dengeli bir yol mu çizmeliyiz? Siz bu sonsuz bilgi karmaşasında kendi denge noktanızı nasıl buldunuz? Gerçekten 'sağlıklı' dediğimiz şey bizi bazen daha mutsuz etmiyor mu?
Soru Görseli
mehmetizmir36 mehmetizmir36
09.05.2026 11:30 Güzellik Bakım

Güzellik Uğruna Harcanan Servetler: Gerçekten Değer mi?

Ay inanamıyorum, bu güzellik rutinleri beni bitirecek resmen! Bazen aynaya bakarken düşünüyorum, bir serum, bir nemlendirici, yetmedi göz kremi, haftalık maskeler... Bir de sürekli yeni çıkan 'mucizevi' ürünler, 'olmazsa olmaz' trendler. Sanki hepimiz kusursuz birer porselen bebek olmak zorundayız gibi bir algı var. Cildimizi kusursuzlaştırma, yaşlanma belirtilerini yok etme derdinden kendi doğal halimizle barışmayı unutur olduk sanki. Cidden, bu kadar şeye gerek var mı? Yoksa biz mi bu bitmeyen tüketim çılgınlığına kendimizi kaptırıyoruz? Hadi gelin biraz iç dökelim, siz bu güzellik baskısı ve harcamaları hakkında ne düşünüyorsunuz? Nerede durmalı, nerede 'tamamdır bu kadar yeter' demeli?
Soru Görseli
Gizli Üye Gizli Üye
09.05.2026 10:30 Spor & Sağlık

Sporun ruhsal faydası bana neden işlemiyor? Sizde de böyle mi?

Yemin ederim bu 'spor ruh sağlığına çok iyi gelir' lafını duymaktan yoruldum! Tamam, kabul, hareket etmek bir şekilde iyi hissettiriyor ama o bahsedilen 'ruhsal arınma', 'zihinsel dinginlik' ya da 'endorfin patlamasıyla tüm dertleri unutma' olayı bende hiç yaşanmıyor. Ben daha çok 'bugünü de atlattık' rahatlığıyla bitiriyorum antrenmanı. Yoksa ben mi bir şeyleri yanlış yapıyorum, yanlış beklenti içindeyim? Sizin o 'sporla gelen mucizevi ruh hali değişimi' hikayeleriniz gerçek mi, yoksa bana mı öyle geliyor? Hadi biraz dertleşelim, neler hissediyorsunuz spor sonrası?
Soru Görseli
Gizli Üye Gizli Üye
09.05.2026 07:30 Teknoloji

VR Gözlük mü, Bahçe Cücesi mi? Hangisi Daha İyi Gerçeklikten Kaçış Sunuyor?

Şimdi arkadaşlar, beni yanlış anlamayın, biliyorum biraz saçma gelecek ama dün akşam pencereden dışarı bakarken birden aklıma dank etti: Bu VR gözlükler var ya, hani takınca bambaşka dünyalara gidiyoruz falan... Peki şimdi sorsam, günün sonunda, hangisi bize daha iyi 'gerçeklikten kaçış' sunuyor dersiniz: En son model, ışın izlemeli, 8K çözünürlüklü bir VR gözlük mü, yoksa o bahçedeki sessiz sakin duran, kendi halinde pinekleyen bahçe cücesi mi? Cüceye bakınca içim bir garip oluyor, sanki o an her şeyi unutturuyor. VR ise bambaşka bir dünya sunuyor. Sizin favoriniz hangisi?
Soru Görseli
pinar pinar
09.05.2026 07:00 Güzellik Bakım

Cilt Bakımı Rutini mi, Klasik Motor Ayarı mı Daha Karmaşık?

Yahu kaç gündür kafamda dönüp duran bir mesele var, sizinle de paylaşmak istedim. Şimdi benim kuzen var, eski arabalara fena düşkün. Geçenlerde bir motoru sökmüş baştan topluyor, her parçanın ayrı bir işlevi, her civatanın ayrı bir sıkma torku var. Bir de ben kendi cilt bakım rutinime bakıyorum... Tonik, serum, nemlendirici, peeling, maske... Hangisi ne zaman, neyle karıştırılır, hangisi hangi sırayla sürülür, içerikleri birbirine uyar mı? Yemin ederim bir an motor tamirinden daha karmaşık geldi. Sanki her ürün ayrı bir parça, ve yanlış birleştirsen motor stop edecek gibi hissediyorum. Sizin de böyle absürt kıyaslamalarınız oluyor mu, yoksa ben mi çok kafa yoruyorum güzellik ürünlerine?
Soru Görseli
Gizli Üye Gizli Üye
09.05.2026 06:00 Gündem Haberler

Market Alışverişi Artık Psikolojimizi Bozuyor mu?

İnanılmaz bir şey yaşadım bugün markette! Resmen gözlerime inanamadım fişi görünce. Hani hep konuşulur ya fiyatlar uçtu diye, bu sefer gerçekten 'pes' dedim. Bir haftalık temel ihtiyaçlar için bile dünya para ödüyoruz, sanki altın alıyoruz. Eskiden listenin sonuna doğru 'şunlar da olsun bari' derdik, şimdi her şeyi kalem kalem hesaplar olduk. Sizin de canınız sıkılıyor mu bu durumdan? Ev bütçesini dengelemek için ne gibi sihirli formülleriniz var, paylaşsanıza biraz? Yoksa hepimiz aynı gemide çaresizce yüzüyor muyuz?
Soru Görseli
gamze_izmir gamze_izmir
09.05.2026 01:36 Güzellik Bakım

Saç Maskesi mi, Çatı İzolasyonu mu: Hangisi Daha Çok 'Yeniler'?

Şimdi ben de iyice kafayı yediğimi düşünmeye başladım ama durun bir saniye! Geçen gün evde saç maskemi yaparken, bir yandan da bizim apartmanın yeni çatı izolasyonu işlerini konuşuyorduk komşularla. O an bir ışık yandı beynimde! Hani saçlarımıza o kadar özenle bakıyoruz ya, nemlensin, parlasın, yıpranmasın diye çeşit çeşit maskeler, serumlar sürüyoruz. E aynı mantıkla, evlerimizi de soğuktan, sıcaktan, nemden korumak için çatıya izolasyon yaptırıyoruz. İkisi de bir nevi 'koruyucu kalkan' görevi görüyor aslında. Biri saça, diğeri binaya. Şimdi sorarım size ey ahali, sizce bir saç maskesiyle, bir çatının izolasyonu arasında ne gibi mantık dışı ama bir o kadar da akla yatan bir paralellik kurulabilir? Mesela, hangisi daha çok 'yenileme' vaat ediyor sizce? Hadi bakalım, saçmalayalım biraz!
Soru Görseli
Mislergibiii Mislergibiii
09.05.2026 01:24 Teknoloji

Akıllı Evler: Sürekli Gözetlendiğini Hisseden Tek Ben Miyim?

İnanabiliyor musunuz, resmen şok oldum! Geçen gün eşim yeni bir akıllı güvenlik kamerası aldı eve, hani şu her şeyi uzaktan izleyip konuşabildiğimiz cinsten. İlk başta 'ne güzel, çocukları kontrol ederiz' falan diye düşündüm. Ama dün akşam, ben mutfakta yemek yaparken, eşim işten arayıp 'Yemeğe ne kadar kaldı, ocağın altını kıs istersen' dedi. Bildiğin kameradan beni izlemiş! Resmen içimi bir tuhaflık kapladı, kendimi sürekli gözetleniyormuş gibi hissetmeye başladım. Hadi güvenlik falan eyvallah da, bu durum evin içinde bile özel alan bırakmamaya başlamadı mı sizce de? Özellikle biz kadınlar için, evin her köşesinin sürekli 'izlenebilir' olması ne kadar kabul edilebilir? Sizin evlerinizde de böyle durumlar yaşandı mı, bu akıllı cihazların getirdiği rahatlık mı yoksa yeni bir tür kontrol mü bu?
Soru Görseli
reisbaba reisbaba
08.05.2026 10:00 Gündem Haberler

Sabah kahvesi bile lüks oldu, sizde de öyle mi?

Uyanır uyanmaz bir gözüm açık, diğer gözüm banka hesabını kontrol ediyor desem yalan olmaz. Eskiden 'Günaydın' diye başlardık güne, şimdi 'Bu ay nasıl çıkacağız işin içinden?' diye başlıyoruz. Allah aşkına, bir kahveye bile 70 lira vermek, üstüne de 'afiyet olsun' demek zorunda kalmak nedir ya? Sanki bardağa altın tozu değil, bildiğin altın külçesi koyuyorlar! Benim gibi, artık sabah keyfini erteleyip akşama kadar o kahvenin hayalini kuran, sonra da vazgeçip evde çay demleyen var mı aranızda? Yoksa sadece ben mi bu 'lüks' kahve krizini yaşıyorum?
Soru Görseli
pinar pinar
08.05.2026 05:48 İlişkiler

Eski sevgilimi fake hesaptan stalklarken yanlışlıkla hikayesini beğendim, hemen geri çektim ama bildirim gider mi?

Kızlar/Beyler başıma gelen en büyük felaketi anlatıyorum, lütfen bir akıl verin! Eski sevgilimin ne yaptığına bakmak için açtığım fake hesaptan yanlışlıkla son paylaştığı story’yi (veya postu) beğendim. Saniyesinde geri çektim ama kalbim küt küt atıyor.

Bildirim ekranına düşmüş müdür? Uygulamayı kapatsa bile bildirim gider mi? Hesabı hemen dondursam veya kullanıcı adını değiştirsem kurtarabilir miyim? Daha önce başına gelen ya da bu işin teknik kısmını bilen varsa lütfen yazsın, rezil olmak istemiyorum!
Eyvah ki ne eyvah! Hepimizin korkulu rüyası ama gel teknik olarak ne olacağına bir bakalım:

Bildirim Gider mi? Maalesef, beğeni yaptığın an eğer karşı tarafın telefonunda bildirimler açıksa, ekranın üstünde 'X kişisi fotoğrafını beğendi' yazısı bir saniyeliğine de olsa görünür. Beğeniyi geri çekmen o bildirimi bildirim merkezinden silebilir ama ekran o an açıksa görmüş olma ihtimali var.

Fake Hesap Olduğun Anlaşılır mı? Eğer hesabın ismini 'asdasd123' gibi çok belli bir şey yaptıysan ve profil fotoğrafın yoksa, senin olduğundan şüphelenmeyebilir. Ama eğer kullanıcı adın senin ismine/soyisminin baş harflerine benziyorsa işin zor.

Kurtarma Taktiği: Hemen kullanıcı adını ve profil fotoğrafını değiştir. Hatta hesabı 24 saatliğine dondur. Karşı taraf bildirime tıkladığında 'Kullanıcı bulunamadı' hatası alırsa, 'Herhalde bir bot beğendi ya da sistem hatası oldu' diyerek geçiştirme şansı olur.

En Önemli Tavsiye: Sakın gidip 'Ben yanlışlıkla beğendim' diye mesaj atma! Sessiz kalmak her zaman en iyisidir. Hiçbir şey olmamış gibi davranırsan, o da kendi kendine kuruntu yaptığını düşünecektir.
pinar pinar
08.05.2026 05:45 Güzellik Bakım

Pirinç suyu maskesi gerçekten cildi cam gibi yapıyor mu? Deneyenler sonuçları yazabilir mi?

Selam kızlar! Sosyal medyada sürekli karşıma çıkan şu meşhur Uzak Doğulu kadınların 'cam cilt' sırrı pirinç suyunu merak ediyorum. Kimisi cildi beyazlatıyor ve pürüzsüz yapıyor diyor, kimisi de sivilce yaptı diyor.

Aranızda düzenli kullanan var mı? Gerçekten o parlak ve gözeneksiz görüntüyü sağlıyor mu yoksa sadece bir abartı mı? Hazırlarken pirinci haşlıyor musunuz yoksa sadece suda mı bekletiyorsunuz? Deneyimlerinizi ve varsa tariflerinizi paylaşırsanız çok sevinirim, hepimiz faydalanalım!