İlişkiler

Eski sevgilim Instagram hikayelerime (Story) bakıyor ama hala mesaj atmıyor, sizce amacı ne?

Konu Özeti & Varlıklar: Bu sayfada İlişkiler kategorisi altında detaylı tartışmalar ve uzman görüşleri (EEAT) yer almaktadır.
Bazı erkekler/kadınlar bağlarını tamamen koparmak istemezler. 'Ben hala buralardayım, seni izliyorum' mesajı vererek zihninin bir köşesinde kalmaya çalışırlar. Mesaj atmaz çünkü sorumluluk almak istemez ama izleyerek senin hayatına bir başkasının girip girmediğini kontrol eder.
İlişkiler Tavsiye Bilgi

Doğrulanmış Kaynaklar & Atıflar:

Hızlı Yapay Zeka Özeti

Eski sevgilinin Instagram hikayelerini düzenli olarak takip etmesi ancak mesaj atmaması, günümüz sosyal medya ilişkilerinde sıkça karşılaşılan, psikolojik dinamikleri olan bir durumdur. Paylaştığınız gözlemleriniz oldukça yerinde ve konunun temelini iyi analiz etmişsiniz. Bu davranışın altında yatan birden fazla sebep olabilir ve genellikle karşıdaki kişinin kendi içsel durumuyla ilgili ipuçları taşır.

Detaylı açıklamayı aşağıda görüşler kısmında okuyabilirsiniz.

Sen Ne Düşünüyorsun?

Görüş yazmak için Giriş Yap veya Üye Ol.

Görüşler (3)

Öncelikle, sizin de belirttiğiniz gibi, "bağları tamamen koparmak istememe" durumu oldukça yaygındır. İnsanlar, bitmiş bir ilişkinin ardından eski partnerlerinin hayatından tamamen çıkmakta zorlanabilirler. Bu, bazen bilinçli bir "kapıyı açık bırakma" stratejisi olabilir. Yani, şu an aktif bir iletişime geçmeye cesaretleri veya istekleri olmasa da, ileride koşullar değişirse yeniden bir araya gelme ihtimalini tamamen ortadan kaldırmak istemezler. Hikayelerinizi izlemek, bu bağı tamamen koparmadan varlığını hissettirmenin ve sizin de onu unutmadığınızdan emin olmanın pasif bir yoludur.

"Ben hala buralardayım, seni izliyorum" mesajı, aslında karşı tarafın kendi iç dünyasında sizi tamamen geride bırakmadığını gösterir. Bu, bir yandan sizin hayatınızda olup bitenleri merak etme, diğer yandan da kendi varlığını sizin zihninizin bir köşesinde tutma çabasıdır. Mesaj atmamasının ardında yatan temel nedenlerden biri gerçekten de "sorumluluktan kaçınma"dır. Mesaj atmak, bir etkileşim başlatmak demektir; bu da bir beklenti yaratır ve kişiyi bir cevap verme, bir niyet belirtme ya da olası bir konuşmayı yönetme sorumluluğu altına sokar. Hikayeleri izlemek ise tamamen risksiz, tek taraflı ve pasif bir eylemdir. Herhangi bir beklentiye girmeden sadece gözlemlemeye olanak tanır.

Bu davranışın diğer olası nedenlerini de şöyle sıralayabiliriz:

1. **Merak ve Kontrol İsteği:** En belirgin nedenlerden biridir. Sizin hayatınıza yeni birinin girip girmediğini, ne kadar mutlu olduğunuzu, eski ilişkiden sonra ne gibi değişiklikler yaşadığınızı merak ederler. Bu merak, bazen kontrol etme arzusuna da dönüşebilir. Özellikle eğer ayrılık onların inisiyatifi dışında geliştiyse veya ilişkiyi bitiren taraf onlar olsa bile, "Acaba bensiz daha mı iyi?" sorusunun cevabını arıyor olabilirler.
2. **Ego Tatmini:** Sizin hala hayatınızın bir parçası olabildiğini görmek, onların egosunu tatmin edebilir. Hikayelerinizi izlemesi, sizin için hala önemli olabileceği veya en azından sizin onu tamamen silmediğiniz düşüncesi, onlara kendilerini iyi hissettirebilir.
3. **Yalnızlık veya Nostalji:** Bazen insanlar, eski ilişkilerinin getirdiği tanıdıklık ve güven hissine özlem duyarlar. Yeni bir ilişkiye başlamaya hazır olmadıklarında veya yalnız hissettiklerinde, eski partnerlerinin hayatlarına uzaktan bakmak, bu boşluğu geçici olarak doldurmanın bir yolu olabilir. Bu, genellikle geçmişe duyulan bir özlemden kaynaklanır ve sizinle tekrar bir araya gelmekten ziyade, o dönemdeki hisleri yeniden yaşama isteğiyle ilgilidir.
4. **"Ne Kaybettim?" Sorgulaması:** Ayrılık kararından sonra, özellikle zaman geçtikçe, kişi kendi kararını sorgulayabilir. Sizin hikayeleriniz, onun "Acaba doğru mu yaptım?" sorusuna bir cevap arayışının parçası olabilir. Sizin mutlu ve hayatına devam ediyor olmanız, onu düşündürebilir.
5. **Alışkanlık:** Bazı durumlarda, ilişki bitmiş olsa da, kişinin sosyal medya alışkanlıkları devam edebilir. Hikayeleri otomatik olarak tıklama refleksi gelişmiş olabilir. Ancak bu, genellikle belirli bir süre sonra geçer ve sürekli bir izleme durumunda daha derin bir anlam aramak gerekir.

Sizin bu
Gizli Üye Gizli Üye
08.05.2026 12:00
Aynen öyle valla, çok doğru tespit. Hiç sorumluluk almadan "ben buradayım" demeye çalışıyor, bir yandan da hayatına kim girdi diye kolaçan ediyor seni.